5 טיפים שימושיים לשיפור האנגלית שלך

article-icon

לא תאמינו עד כמה זה קל ומהנה

כיום, יותר מאי פעם, שליטה בשפה האנגלית היא רבת חשיבות. השפה המדוברת על ידי כחמישית מאוכלוסיית העולם ושפת אימם של כחצי מיליארד איש, משמשת כלינגואה פרנקה של העולם המערבי ומדוברת בכל נקודה בגלובוס. הקולוניות הרבות שעליה חלשה האימפריה הבריטית, הפכה את האנגלית לשפה רשמית שנייה בתרבויות רבות בכל חמשת היבשות. מדובר בשפה בעלת היסטוריה ענפה עם אוצר מילים נרחב בעל כרבע מיליארד מילים!

כדי לקבל נגישות גבוהה יותר לתוכן בינלאומי, להשתמש היטב ביישומי מחשב ורשת ולפעילות עסקית והזדמנויות השכלה ברחבי העולם, שליטה גבוהה בשפה האנגלית יכולה לפתוח לך דלתות רבות. ניסיוננו הרב בעבודה עם השפה העשירה הזו במסגרת מתן שירותי תרגום לאנגלית, מביא עמו ידע מקצועי רב. אספנו עבורך כמה טיפים שימושיים שיסייעו לך לשפר את האנגלית שלך.

הפחד והבושה הם החסמים העיקריים שלך

הדרך הטובה ביותר לתרגל שפה היא להעז. גם אם אין לך ביטחון מוחלט שדבריך נאמרים בצורה הרהוטה ביותר, או שאוצר המילים שלך נרחב מספיק לניהול שיחה מסוימת, חשוב להתגבר על הבושה ולהתנסות. תרגול קבוע של השפה יאפשר לה להתגלגל באופן טבעי יותר על לשונך וללא טעויות. אז איך נלמד להשתפר? אחת הסיבות שילדים לומדים שפה ביתר קלות היא שאין בהם את הפחד לטעות, הם ששים להתנסות, ללמוד ולשאול שאלות. אם נשתדל לאמץ את האופי הפלסטי הזה של רכישת השפה, מחסום משמעותי מאוד בתהליך הלימוד יפחת משמעותית.

ליצור סביבה דוברת אנגלית

חשוב שנשקיע מחשבה רבה כיצד להקיף את עצמנו בשפה בחיי היום-יום, לימוד השפה הוא תהליך קוגניטיבי שככל שניישם אותו יותר, כך הקשרים העצביים ודפוסי ההתנהגות והשפה שלנו יתחזקו ויבואו לנו באורח טבעי יותר. (תופעת לוואי חיובית – חידוד משמעותי של יכולות ומהירות החשיבה שלנו) ככל שניחשף יותר לשפה, כך נלמד גם מילים חדשות ובעיקר אופני ביטוי, מטבעות לשון ומונחים שיסייעו לנו לשלוף את הדברים הנכונים ביותר בסיטואציות הנכונות ביותר, תנאי הכרחי לשפה קולחת ובהירה. ישנן כמה דרכים להקיף את עצמנו באנגלית.

  • אנו מוקפים בשפה כתובה חלק ניכר מהיום דרך תוכנות מחשב, עיתונים ובלוגים, מערכות הפעלה, מכשירים ניידים ורשתות חברתיות. רובנו מגדירים מערכות אלו לשפה העברית מטעמי נוחות. העדפת השימוש באמצעים אלו בשפה האנגלית תאפשר לנו לתרגל את השפה באופן יום-יומי.
  • ואם כבר רשתות חברתיות, זוהי הזדמנות נהדרת להתחבר עם אנשים חדשים דוברי אנגלית. ניתן להתכתב עמם ואף לערוך שיחות וידאו בה נתרגל את כישורי השיחה שלנו.
  • ככל הניתן, כדאי לצפות בסרטים דוברי אנגלית ללא כתוביות ולתרגל את הבנת הנשמע שלנו באנגלית.
  • פתקיות – ניתן למקם על פריטים שונים בבית פתקיות עם שמות הפריטים באנגלית. כך נוכל בכל שימוש בהם לצלם את המילה האנגלית ולקשר אותה עם הפריט.
  • חברים – כן כן, בחרו לכם חבר ששולט היטב בשפה ו/או מעוניין לתרגל ושוחחו זה עם זה באנגלית לאורך חצי מהמפגש שלכם באופן קבוע. לא תאמינו כמה זה מהנה, מפרה ובעיקר – יעיל.

קריאת ספרים בשפת המקור

ככל שיתאפשר לך לאתגר את עצמך יותר, כך התוצאות ישתלמו יותר. ישנם אוצרות של ספרות יפה שקריאתם בשפת המקור היא חוויה נהדרת. גם אם נצטרך מדי פעם לעצור ולרוץ למילון, מדובר בתהליך למידה חווייתי ומהנה שיעשיר מאוד את השפה שלך. היכרות עם ספרות קלאסית תכניס אותך גם אל תוך עומקן של התרבויות דוברות האנגלית ותלמד אותך הרבה על הקשרי השפה.

למידה בקבוצות

תרגול האנגלית עם שותפים תמיד קל יותר. מחקרים רבים מצביעים על כך שלמידת עמיתים היא יעילה ומאפשרת לכל חברי הקבוצה להיתרם מהידע והניסיון של אחרים. הדבר נכון פי כמה כשמדובר ברכישת שפה הדורשת שימושים חברתיים.

הכי חשוב – ליהנות מזה

ישנן דרכים מהנות רבות לתרגל את האנגלית, ממשחקים ועד ללימוד שירים. כשלימוד השפה יהפוך למטלה מתישה, יהיה קשה מאוד להתמיד בה. חשוב שנשתדל למצוא את הדרכים הכיפיות והקלילות לתרגל את השפה, אם זה עם חברים, מול המחשב או בכל דרך יצירתית אחרת.

 

שינוי גודל גופנים