מה הקשר בין תרגום קורות חיים ללינקדאין?

article-icon

תרגום קורות החיים המקצועי שלנו יציג אותך במיטבך, גם ברשת החברתית העסקית הגדולה בעולם

הרשת החברתית לינקדאין (Linkedin) שהוקמה ב-2003 הפכה בשנים האחרונות לפלטפורמה המובילה בעולם לגיוס עובדים. מלבד חיפוש ומציאת עבודה, היא משמשת גם לאיתור לקוחות וספקים וליצירת קשרים עסקיים משתלמים לכל הצדדים. זו רשת המיועדת לכל הצרכים העסקיים – ולכן, מי שרוצה לשמור על אפשרויות קידום בקריירה צריך לדאוג שיהיה לו פרופיל ייצוגי ופעיל – גם אם כרגע הוא לא מחפש עבודה. אבל איך עושים זאת?

הכל מתחיל בתרגום קורות חיים

עבור רבים בישראל, הבעיה העיקרית היא שלינקדאין זמינה ב-24 שפות אך בינתיים לא בעברית. אפשר להזין תוכן בעברית לתוך האתר והפרופיל, אך התוצאה נראית עגומה והסיכוי לקידום אורגני בתוך ומחוץ לרשת החברתית אפסי. מעבר לכך – אנגלית היא השפה העסקית הרשמית הנהוגה בכל העולם, פרופיל הרשום בעברית יעשה רושם פחות טוב.

המשמעות היא שבשלב הראשון תצטרכו לדאוג לבצע תרגום קורות חיים לאנגלית ולוודא שהם מנוסחים באופן קולע, קצר ומדויק. הרבה מאד פרטים שנהוג לרשום בהרחבה בקורות חיים בעברית ייעלמו במקבילתן האנגלית, המונחים הטכניים ואופן הניסוח של הניסיון המקצועי והפרופיל הם קריטיים לתפיסה שלך בעיני מעסיק או קולגה פוטנציאלים.

בהמשך, כדאי לבסס את הפרופיל כולו על מסמך קורות החיים המתורגם לאנגלית ולהימנע מטעויות שעלולות לעלות ביוקר.

קחו בחשבון שהעמוד האישי בלינקדאין בנוי מחלקים מוגדרים אליהם תוכלו ליצוק חלקים שונים מהתרגום שתקבלו. כמו כן, לצד הקטגוריות הקבועות יש גם מנגנון יצירת קשרים בשם "Connections" שבו תוכלו לייצר חיבורים עם אנשים שפגשתם בתפקידים קודמים או בלימודים.

טיפ שלנו: הגדילו ככל הניתן את כמות הקשרים שלכם.ן, בסופו של דבר הפרופיל שתפתחו בלינקדין אינו דף סטטי עם קורות חיים באנגלית אלא אתר אישי, חי, נושם ומתעדכן. ככל שיותר אנשים יחשפו אליו, כך תרוויחו יותר חשיפה לכישורים והיכולות המקצועיות שאתם.ן מציעים/ות.

3 צעדים בדרך לפרופיל מקצועי

נרשמתם ללינקדאין (אל תשכחו אות גדולה בתחילת שם פרטי ומשפחה) ועכשיו אתם מוכנים לפתוח פרופיל? כך תעשו זאת נכון:

  1. רושם ראשוני ב-6 שניות

מחקרים מראים שמגייסים מחליטים בתוך 6 שניות אם מועמד מסוים יעבור סינון. במהלך אותן שניות, 80% מהזמן מושקעים בהתרשמות מהשם, ההשכלה ותאריכי ההתחלה והסיום בתפקיד הנוכחי או הקודם שלכם. מבחינתכם.ן, זה אומר שאין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני.

בפועל, את הרושם הראשוני מהפרופיל תקבעו מהר וביעילות בעזרת הדברים הקטנים שיש להם משמעות גדולה: בחרו תמונת פנים במדיום קלוז-אפ וערכו תחתיה את הקישור (URL) על מנת שיופיע רק עם שמכם ולא בשורה ארוכה עם סימנים ומספרים.

  1. מלאו פרטים מדויקים לפי כל סעיף

בלינקדאין ידרשו מכם לבחור לעצמכם כותרת ראשית, "Headline", שתופיע מתחת לשם ותשמש כתקציר מקצועי. לחלופין, תוכלו לכתוב בה את המונח המתאר את הגדרת התפקיד הנוכחי שלכם (כמו CEO, Product manager, Managing Director וכן הלאה) בליווי שם החברה (הוכחה לסיבה שגם אנשים שמתגאים בעבודה שלהם צריכים פרופיל לינקדאין מכובד).

מתחת לשורת הכותרת תתבקשו למלא כותרת משנה עם מקום המגורים והתחום – Industry – שבו אתם עובדים, לרבות Skills & Expertise (תגיות של תחומי התמחויות) וכמובן Languages בציון רמת בקיאות לכל שפה. אלו לכאורה פרטים טכניים שלא דורשים מכם מאמץ, אך הם חייבים להיות מדויקים ואמינים כדי להעיד על מקצועיות.

בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, כאן האווירה היא מקצועית ולכן גם בסעיפים כמו Personal Details או Interest מצופה מכם להישאר ענייניים.

  1. תקציר קורות חייכם

זוכרים את תרגום קורות החיים שביצעתם לאנגלית? זה הזמן לעשות קופי-פייסט ולהדביק מתוכו את הפרטים הרלוונטיים לקטגוריה של "Summary" בפרופיל החדש והמבריק שלכם. חשבו היטב מה נכנס ומה נשאר בחוץ, נסחו את התקציר בעד 5 שורות בגוף שלישי ואל תתביישו לבקש עזרה עם תרגום לאנגלית של מונחים מקצועיים.

את.ה זה המוצר שמחפשים

נסו להיצמד לנוסח המקובל של קורות החיים גם בסעיף Experience (ניסיון): ציינו רק שנה, מקום עבודה, תפקיד ופירוט. חשוב מאד להקפיד על שימוש בביטויים שמאפיינים את העיסוק שלכם.ן כי אלו המילים שהמעסיקים מחפשים. ככל שקורות החיים המתורגמים שלכם יכללו יותר ביטויים שהייתם רוצים להחצין בניסיונכם התעסוקתי, כך תוכלו ליהנות מתוצאות טובות יותר של אינטראקציות ברשת החברתית. (אל תשכחו שישנה אפשרות לבדוק מי צפה בפרופיל הלינקדאין האישי שלכם.ן, פרמטר שיסייע רבות בחיפושי העבודה וביצירת קשרים מקצועיים חדשים ומפתיעים)

לבסוף – לחצו על "View Profile" כדי לראות את התוצאה הסופית, ודאו שאין שגיאות כתיב וודאו שהמידע מופיע בצורה מסודרת וברורה.

פרופיל לינקדאין פעיל הוא כלי חיוני שמעניק יתרון בשוק המודרני. מגייסי כוח אדם וחברות גדולות כבר שם, אז כל שנותר לכן.ם הוא לתרגם את קורות החיים שלכם בצורה מקצועית מעברית לאנגלית ולבנות פרופיל מקצועי שבו תוכלו להתגאות. כך תוכלו לקדם את הקריירה שלכם תוך שאתה עם יד תמידית על הדופק בשוק הרלוונטי אליכם.

צריכים לבצע תרגום קורות חיים? נשמח לעמוד לרשותכם עם שירותי תרגום מהירים, יעילים ומעל הכל – מקצועיים. אנו מתגאים במחלקת תרגום קורות חיים ענפה והמבצעים תרגומים לעשרות קורות חיים מתחומים שונים מדי שבוע.

שינוי גודל גופנים