לא רק חומוס

article-icon

ערבית - אחת השפות העשירות והיפות בתבל

על ייחודה של השפה הערבית

השפה הערבית כוללת 28 אותיות וכמו השפה העברית, היא נכתבת מימין לשמאל. זו שפה ציורית במיוחד והודות לקווי המתאר היפהפיים של האותיות, ניתן להבחין באיורים מרהיבים של אותיות השפה על מסגדים ובניינים ברחבי העולם. השפה הערבית נחשבת כשפה עשירה מאוד במילים ודימויים ולכן זו שפה שניתן להגיע בעזרתה לרמות דיוק ותיאור ממוקדות ביותר, בניגוד לשפות לטיניות לדוגמא, בהן אוצר המילים מצומצמם יותר. בשל כך, כאשר מדובר על תרגום מעברית לערבית, מתורגמנים מתמודדים עם אתגרים למציאת מילים או ביטויים שלא בהכרח קיימים בשפות שונות. לחברת תרגו תרגומים צוות מתורגמנים המתמחים בתרגומים לערבית, מיומנים בהרחבה וצמצום של טקסטים להתאמה בין שפה לשפה ומנוסים בתרגום משמעות לעומת תרגום מעברית לערבית מילולי בלבד. עם זאת, ישנם מילים שאין להן תרגום לערבית: המילה "מחשב" נאמרת בפי דוברי ערבית – computer

השפה הערבית בעולם

תרגום לערבית יועיל לכם, במיוחד אם אתם צריכים לשווק או לקדם מוצר או עסק דרך הכלי השימושי ביותר כיום – אתר אינטרנט. 

למה? עם למעלה מ-200 מיליון דוברי השפה ברחבי העולם, לא תרצו להחמיץ לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, זו השפה השישית בגודלה בעולם והיא אחת משש השפות הרשמיות של האו"ם. אם אתם מתכוונים להפיץ תכנים למדינות ערביות, אנו ממליצים לכם לא לצאת מנקודת הנחה שאנגלית היא שפה בינלאומית נפוצה ולהתפשר על תרגום מעברית לאנגלית, אלא להשקיע בתרגומים לערבית. יכול להיות שבמצרים, תימן סוריה ומרוקו לדוגמא, התושבים אינם בקיאים בשפה האנגלית כמו בישראל.

שפת הקוראן, השפה המודרנית והשפה של הסמס

ערבית היא בראש ובראשונה השפה הקדושה של הקוראן. בנוסף ללשון הקוש הייחודית, ישנה ערבית סטנדרטית מודרנית הנחשבת כשפה הרשמית בעולם הערבי עבור צרכים פורמאליים, חינוך ותקשורת. חלוקת השפה באה לידי ביטוי גם בין ערבית מדוברת לכתובה. בעוד שערבית כתובה נחשבת לדומה בין המדינות השונות, הערבית המדוברת משתנה בין מדינה למדינה, כך שערבית תימנית נשמעת כמו שפה ממש אחרת מערבית מצרית לדוגמא. הקידמה לא פסחה על השפה הערבית ואם תקבלו הודעת טקסט מדובר ערבית וודאי תבחינו במשהו מוזר: שילוב של אותיות ומספרים. עם זאת, לא מדובר בערך מספרי באמת אלא בצורה של המספר הדומה לאות ערבית. השילוב המקורי מקל על העברת ס.מ.ס.ים וממש נתפס כשפה בפני עצמה עם שימושה בסטטוסים בפייסבוק, בציוצים בטוויטר ובמיילים.

שינוי גודל גופנים