רומניה- יעד מבוקש לתרגום

article-icon

על רומניה, רומנית וההתפתחות של שתיהן

תרגום לרומנית לתיירות, מסחר וחברה

השם רומניה והשפה הרומנית נושאים בתוכם מזכרת למורשת הרומאית העתיקה שלה, מאז כבשו הרומאים את רומניה לפני כ-2000 שנה והפכו אותו לפרובינציה רומאית. במאה ה-19 עם התפתחות הלאומיות בכל רחבי אירופה בחרה רומניה את השם הרשמי שלה שליווה אותו כל השנים, ושהיה אמצעי זיהוי ייחודי שלה ושל השפה הרומנית. למרות שנכבשה על ידי הצבא האדום במלחמת העולם השנייה ולמרות אופיה הקומוניסטי שמרה רומניה על עצמאותה ועל קשריה עם ישראל כל השנים, קשרים שהיו בעלי אופי תרבותי, מדיני וכלכלי ותמיד נדרשו להם תרגומים לרומנית דרך שגרירויות, לשכות מסחר ואנשים פרטיים.

תרגום לרומנית לצרכים כלכליים

כשפה שמקורה בשפה הלטינית אפשר למצוא קווי דמיון רבים בין הרומנית לאיטלקית, ספרדית, צרפתית ופורטוגזית. עם 90% אזרחים, מתוך 20 מליון, ששפת אמם היא רומנית, אפשר למצוא גם אחוז גבוה של רומנים שיודעים אנגלית וצרפתית כשפה זרה שנייה לצד הגרמנית, האיטלקית והספרדית. מגוון עשיר זה, לצד בסיס כה רחב של הרומנית בקרב האוכלוסיה הוא מקור לביקוש של תרגום לרומנית למטרות שונות. הכלכלה הרומנית ידעה עליות ומורדות, אך תמיד היתה לה חקלאות ענפה, תעשייה מפותחת ותעשיית עץ גדולה, לצד חברות נפט וגז טבעי מקומיות שגם הן מהוות מקור לדרישת שירות מקצועי של תרגום לרומנית, שכן האנגלית לא תמיד משרתת את המטרה.

יעד מבוקש לתיירות ולמסחר

רומניה מהווה יעד מבוקש עבור ישראלים רבים לטיולים לא יקרים, בין אם מדובר בטיולים מאורגנים או טיול עם משפחות. רומניה מציעה טיולים בערים יפיפיות לצד טיולים בחיק הטבע, בטרנסילבניה, בהרי הקרפטים, בכפרים ציוריים, אגמים ונופים מרהיבים. כך אפשר לראות כי בקשרים עם רומניה ישנם אפיקים רבים הדורשים תרגום לרומנית למטרות שונות – בין אם זה בקשרים עם גורמי ממשל, כלכלה ומסחר ברומניה ובין אם זה קשרים עם ארגונים יהודים רבים הפועלים ברומניה. תרגום מעברית לאנגלית כבר איננו מספק איש, לא כשמדובר ברומניה – תרגומים לרומנית נדרשים עבור חברות שרוצות לנצל הזדמנויות עסקיות ולעמוד במכרזים כמו גם עבור חברות תיירות. מאז 1960 פתחה רומניה את המסחר שלה למדינות אירופה השונות, בניגוד לעבר שבו התמקד סחר החוץ שלה עם ברית המועצות. היצור המכני, הטכנולוגי והחקלאי שלה ויצוא הסחורות ממנה לכל העולם הם יעד מבוקש.

שינוי גודל גופנים