קצת על גרמנית, גרמניה וגרמנים

article-icon

גרמנית, אחת השפות הנפוצות ביותר בעולם, השפה המדוברת ביותר באיחוד האירופאי ומקום שני בביקוש ללימוד אחרי השפה האנגלית, תפסה נתח רחב בנפיצותה גם ברחבי רשת האינטרנט. בין אם מדובר במסמך משפטי, טכני או אקדמאי-חשוב לבחור מתרגם דובר גרמנית כשפת אם לביצוע עבודת תרגום לגרמנית. עקב היותה שפה גלובאלית המדוברת בחלקים רבים בגלובוס, קיים ביקוש רב לתרגום לגרמנית בתחומי התעשייה, השיווק, הרפואה והעסקים. תרגום לגרמנית אינו פשוט. זוהי משימה מאתגרת עבור מתורגמנים המחויבים לבקיאות מקיפה ופרטנית ברזי השפה הגרמנית. תרגום לגרמנית שלא מבוצע על ידי מתורגמן בעל ניסיון בתחום, יוביל לתוצאה פגומה ולקויה הן מבחינת התכנים והן מבחינת ההבנה.

גרמנית שפה קשה

חשוב לזכור שקיים פער משמעותי בין השפה הגרמנית המדוברת לשפה הגרמנית הכתובה, לכן, על המתרגם הניגש לביצוע תרגום לגרמנית מוטלת אחריות לספק תוצאה שאינה מתבססת על השפה השגורה והמדוברת בלבד, אלא על יסודות שני רובדי השפה. בנוסף להבדל בין השפה המדוברת והשפה הכתובה, כללי הדקדוק והכתיב בשפה הגרמנית מורכבים, עמוסים בסימנים ושונים כמעט לחלוטין מכל כללי הדקדוק והכתיב של שפות המדוברות ברחבי העולם. מתורגמן הפוגש בטקסט תרגום לגרמנית, יכול לפרש או לתרגם את הטקסט על פי מספר דרכים, זאת בעקבות השפה המדוברת והכתובה ובשל הכללים המסובכים שמאפשרים לטקסט להיקרא לעיתים ביותר מכוונה אחת.

בשפה הגרמנית קיימים דיאלקטים שונים אשר ההבדל בין דיאלקט אחד לשני נובע מאפיוני האזור והאוכלוסייה בהם מתגוררים דוברי השפה הגרמנית. תרגום לגרמנית מחייב מתורגמן הבקיא גם בשפה גרמנית וגם בשפה ממנה הוא מתרגם. מכיוון שלכל שפה מערכת חוקי דקדוק שונה, לא מספיק שהמתורגמן יהיה בקיא רק בחוקי הכתיב בשפה הגרמנית, אלא גם בשפה האחרת איתה הוא מעבד את המסמך והטקסט של עבודת התרגום לגרמנית.

למה תרגום לגרמנית משתלם?

חשיפה היא מילת המפתח כשמדובר בעבודת תרגום לגרמנית. ככל שהשפה אליה מתרגמים מבוקשת, מדוברת ונפוצה יותר, כך חשיפת המסמך, השירותים או המוצר של העסק או החברה יגיעו לקהל יעד רב יותר. על פי נתוני האיחוד האירופאי, למעלה מ-100 מיליון תושבים דוברים את השפה הגרמנית כשפת אם, ובנוסף בחלקים רבים בארה"ב וביפן השפה הגרמנית אף היא נפוצה. לכן, אם אתה בעל עסק וברצונך לתפוס תאוצה בפרסום ושיווק השירותים או המוצרים אותם אתה מספק, מומלץ ביותר להשקיע בתרגום לגרמנית.

 

שינוי גודל גופנים